De rust van Con Dao

30 januari 2019 - Côn Đảo, Vietnam

Wat een rust hier op Con Dao, na vijf dagen in een stad gezeten die 8 miljoen inwoners telt en waar je zelf op de stoep moet uitkijken om niet te worden aangereden door een scooter, is het fijn om op een eiland met 5000 inwoners te zijn. Con Dao is nog een van de plekken in Vietnam die nog niet is overstroomt met touristen, waar je nog alleen op een prachtig stand kan zitten. Waar je nog moeite moet doen om een andere reizigers te vinden, en waar je nog kan genieten van de rust van de natuur.

De laatste paar dagen heb ik dan ook prachtige tochten in de natuur afgelecht, me goed vertroeft op de stranden met verse cocosnoten en door prachtige afgelegen koraalriffen gesnorkeld. Mijn blanke huid heeft hier af en toe nog wat moeite mee met als resultaat en rood bruine gloed, maar wat het zeker waard is.

Ook heb ik een Vietnamese bruiloft bijgewoond, nadat ik en een andere reiziger waren uitgenodigd na een avondje bier drinken en kareoke zingen met wat lokale bewoners van Con Dao. Dit was zeker een van me hoogtepunten op deze reis!!

Het is nog wel even wennen en zonder Thomas aan mijn zijde, en soms jammer dat ik deze prachtige plekken niet kan delen met wat gezelschap. Maar gelukkig heb ik vandaag een aardige Duitse reiziger gevonden waarmee ik goed kan opschieten.

Ik hoop hier nog even een aantal dagen te blijven om daarna terug te reizen naar Ho Chi Minh City. Om uiteindelijk mijn weg per motor naar het noorden van Vietnam te vervolgen.

1. Albert (HKS):
    20 maart 2019
    Hallo Arie,
    Blijf je nu alleen reizen of komt Thomas weer naar je terug?
    Zijn de wegen goed begaanbaar of vergelijkbaar met België?😂😂