Eerste indrukken.

11 november 2018 - Kanchanaburi, Thailand

De eerste elf dagen zijn voorbij, dagen met veel verbazingwekkende momenten, nieuwe vrienden en super leuke herinnering!

Na aangekomen te zijn in Bangkok met een flinke jetleg en een bezweet voorhoofd was het wel lekker om een power nap mee te pakken... We hebben de hele nacht wakker gelegen 🙄

De eerste indruk van Bangkok waren gevulde straten vol met verschillende geuren, kleuren en veel voedselkraampjes waar je van alles en nog wat aan voedsel kan bestellen. In de stad zelf kan je vooral markte, tempels en bars vinden. Maar door de hitte is het niet mogelijk om zonder een doorweekt T-shirt en 2 liter water de straat door te lopen.

Na drie katers vonden we het tijd om verder te trekken, Kanchanaburi it was. Een klein stadje ten westen gelegen van Bangkok, midden tussen vier prachtige natuurparken met veel grotten, bergen en watervallen.

Kanchanaburi is een stad met veel geschiedenis, waaronder een treinrails die werd aangelegd tijdens de tweede wereldoorlog, bij het aanleggen van deze rails zijn veel krijgsgevangen overleden waaronder 3000 Nederlandse krijgsgevangen. Wel zie je dat het ook hier al flink is ingericht voor tourisme, maar dat mocht de pret niet drukken. We ontmoeten hier een paar gezellige backpackers waarmee we twee dagen mee optrokken.

Na een uur in een klein oud hippie busje gezeten te hebben kwamen we aan bij de Erawan waterfall, een prachtige waterval die zeven verschillende niveaus telt in een 1,5 km klim. Na de top berijkt te hebben was een verfrissende duik zeker verdient, aangezien het al leek of we  gezwommen hadden.

Na wat mooie wandelingen en wat indrukwekkende tempels was het na 4 dagen weer tijd om veder te trekken, na wat overleggen en plannen hebben we een treinticket geboekt richting Chiang Mai een plaats ten noorden gelegen van Thailand.

Word vervolgd....

1. HKS Dames:
    12 november 2018
    Ziet er goed uit jongens !
  2. Anja:
    12 november 2018
    Echt super mooi😍geniet ervan boys!
  3. Laura en Hans:
    19 november 2018
    Arie, laat je geen ketting aansmeren, die je niet meer afkrijgt.
    Hou je lange nek aan over namelijk:)
  4. Albert (HKS):
    4 december 2018
    Mooie foto's,
    Hebben ze daar ook pepernoten?
    Veel succes met jullie reis
  5. Laura en Hans:
    3 januari 2019
    Arieeeee, maak je borst maar nat! Er komt storm! Sterkte, doe voorzichtig. Groet, Laura