Vast op een eiland en wachtend op een storm...

4 januari 2019 - Koh Tao, Thailand

Daar zitten we dan opgesloten op het eiland Koh Tao, dat bekend staat om zijn spot goedkopen duiklessen, chillen vibes en heerlijk weer. De kommende twee dagen zal het er hier iets anders aan toe gaan. Vol enthousiasme en een beetje spanning zitten wij net als veel anderen backpackers te wachten op de tropische storm "PABUK" die binnen nu en een paar uur Koh Tao zal terroriseren. Ook al lijkt het dat de local bevolking nog geen flauw benul heeft wat er aankomt, aangezien de allerdaagse activiteiten zoals street food, scooter taxi service en vissen nog altijd rustig door gaan.

Deze storm geeft mij weer even tijd om rustig bij te komen en weer een blog te schrijven voor al mijn vrienden thuis. Je zal het misschien niet zeggen maar er zijn al weer twee maanden van onze trip om. Twee prachtige maanden waarin we heerlijke avonturen en vrienden hebben mogen ontmoeten. Waar we van prachtige view points midden in de bergen, de groene oases van bloeiende rijstvelden tot aan parel witte zandstranden hebben bewonderd en waar we vandaag de kracht van moeder natuur gaan ondervinden. Een van mijn favoriete bestemmingen was Vang Vieng in Laos, een dorp omringt door bergen, grotten en blue lagoons wat samen een prachtig plaatje vormden. Of het wereld beroemde tubben, waarbij je met een band de rivier afgaat om ondertussen te stoppen bij aan de rivier gelegen baren of flink wat alcohol te nuttigen.

Ook hebben we de minder mooie kanten gezien van deze landen, waaronder de seks tourisme in Cambodja waar ouwe witte mannen met jonge jongens of meiden in barren zitten of de enorme vervuiling van de natuur in Laos, gewoon omdat mensen niet weten wat ze met hun vuilens moeten doen. Laos en Cambodja zijn twee landen waar veel armoe heerst, ook al lijken de mensen hier blij te zijn met wat ze hebben. Een van de raarste plekken die ik bezocht was wel Phnom Penh de hoofstad van Cambodja, dat totaal is ingericht voor sex tourisme en het overloopt van ouwe blanke mannen, ook was hier mijn heftigste ervaring van onze reis, de zogenaamde killing fields en liquidatie museum. Deze lieten dan ook een schokkende ervaring achter. Deze twee plekken zijn de overblijfselen van de slachtpartij waar 1/3 van de bevolking is vermoord met de reden zuivering van de bevolking. Alle hoog geleerden mensen zijn hier vermoord, dit is ook een van de redenen dat Cambodja nu nog steeds tot een van de armste en onderontwikkelde landen behoord.

We hopen na deze storm met goede moed ons duik brevet te halen en de rest van zuid Thailand te ontdekken om daarna het prachtige Vietnam te ontdekken.

1. Carmen L'Abee:
    4 januari 2019
    Mooie foto's mannen! René zegt uitkijken voor de ladyboys :)
  2. Tante cobie:
    6 januari 2019
    Heel lang mooi verhaal jongens goed bezig jullie gelukkig dat alles goed gaat met jullie avonturiers 🕊️👍
  3. Anja:
    6 januari 2019
    Ziet er super uit Arie en Thomas leuk geschreven ook geniet ervan.😍
  4. HKS Dames:
    18 januari 2019
    Hoe is het Arie? de meisjes zijn nieuwsgierig :)